BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, June 12, 2009

SAAT BERTANDING BOLLYWOOD & ARABIAN

Aku tpaksa tinggalkan ank2 selama 3 hari utk wat show kononnya....
Pengalaman tiap x btanding selalu wat aku mls nk msk lagi tp tpaksa coz kat ofis tu dh xde muka lain . Bila tarian muka-muka ni lah. Cuba lihat pic tu....sume dh senja jk anak dara tu bgs gak.

Pjalanan ke kl (apptment sucassa) mmg seronok maklum bkn senang nk tido kt tmpt mcm tu. Hai lama dh tak berehat, jk x syik kat dapur je....Ari tu aku jd mem x perlu nk msk sume dh thidang. Balik kt appment tau nyer tido...

Sebelum pertanding, kami ada 12 negeri. Setiap negeri akn diundi utk menentukan sapa yg mula dulu. Nk Tau tak masa undi tu jd tperanjat beruk gak. Apa x nyer masa undi baru tau syarat tarian tu adalah rentak poco-poco sdgkan kami dh buat rentak bollywood & arab. Bila ditanya katak org kl xde syarat. Tapi xpe jk hadiah lumayan nk gak kami protes.Apa yg tlintas di hati ni pasti kami akn kalah sdgkan sbelum ni kami pasti akn dpt tmpat pertama.....dgn apa yg kami wat...

Perasaan masa tu dh hilang semangat utk btanding. Dh last minit mmg x blh ubh walau poco-poco tu kacang bagi aku tapi bagi meka yg lain tak tau plk mcm mana meka nk ubh rentak.....Sedangkan aku dtaman tiap ptg sabtu & ahad ada tarian tsbt. Tak jadi masalah bila diubh cuma dh suntuk.

Apapun setelah dibincang oleh pengerusi kami, kami pun on lah & dpt no 11.
Mlm tu, sebelum acara bermula kami diundang ke rumah haji mokhtar utk bsiap coz mlm trakhir tpaksa check out dr sucassa.

Hj Mokthar ni blh dikatakan owg kaya sakan. Rumah yg dibina ni bnilai 3 juta. X sangka dpt gak aku mjejakkan kaki ke rmh tu...Org nya x sombong & blagak...Kami diibarat sbg guest. Ank haji moktar bwa kami ke setiap sudut rumahnya. Tau tak apa yg aku bkenan kt rumah tu, dlm bilik mandi siap ada sauna & spa tak perlu ke kedai. Untung jadi org kayakan. Apapun syukur dgn apa yg aku miliki....

Nak citer tentang mlm ptandingan plk.
Lewat gak dimulakan ptandingan tersebut. Perasaan mlm tu aku mmg tak tenteram. Perangai aku mmg begini tiap x btanding, perasaan nervous pasti ada. Tangan ni mmg dh sejuk. Dada aku jgn lah cakap,dap.... dup... dap... dup...bunyi nyer. Tiba giliran aku & members,masa first pose bkn main meka sorak & tepukan yg gemuruh... Belum lagi mula gelek. Bila dh mula gelek riuh nyer...(Alah yg mjerit tu lelaki lah. Utk pengetahuan lelaki x dibenarkan msk tp tahun ni byk kaum jenis adam plk. Wah dlm hati pasti kami peserta melaka akn menang & dpt no 1.

Lewat jam 11.00 mlm pengumuman dibuat. Kami bdebar gak. Sebelum tu diumumkan pemenang saguhati & yg tinggal 3 negeri iaitu kl, n9 & melaka. Bila diumumkan tmpt ke 3 nk tau sapa.....tempat pertama n9, kedua kl & ketiga dh taukan. Apapun ramai yg mnyangka kami yg dpt tempat pertama. Frust gak tp dh tau kami tak ikt syarat & kami reda lah dgn keputusan pengadil. Letihnya amat sgt. Jam 12 malam bru habis & kami pulang melaka. Lebih kurang pkl 3 pagi baru sampai....

1 comments:

sakurasa 2 said...

Salam
ada anugerah sila ke blog sakura
terima kasih