BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, June 4, 2009

MUSIM RAJA SEHARI

Apa lagi bln ni mmg byk kenduri khwin Dpt jer gaji,
aku dh asingkan ongkos utk majlis kawin.
Jk x clp bln ni je aku dpt 12 kad undngan.
Cuba tgk slide tu,msa tu ank jiran ak kawin.
Mjlisnya dibuat di Bandar Diraja Perak (Kuala Kangsar).
Kami 4 beranak pegi naik bas. Aku mmg nk pegi sgt coz
meka tu kwan atau jiran baik aku. 10 thn tgl di Pdg Rengas
dh mcm adk beradik. Gmbiranya dpt jmpa meka semula.
Tringat ksh suka & duka ketika bjumpa semula. Dh hmpir 9 thn
x jmpa, smpai ank sulung ku dh remajapun. Masa pinda umrnya
baru 9 thn. Rindu tramat sgt. Mcm2 citer hdp kmbali bila dh
bersua. Apapun meka sume ttp dlm ingatanku. Bantuan yg
dihulurkan padaku ktika tu aku bdagang ke negeri orang
sggh istimewa. Meka mlayan & mbantuku ketika aku dlm
kesempitan.
Walaupun aku bkn orang tmpatan aku ttp dilayan dgn baik.
Yang laing syoknya bila msm durian, aku x pnh beli malah
meka orang tempatan byk mberi pdku tp bila dh blk negeri
sndiri kena bli plk. Apapun nk mkn kena bli jugak sbb aku
ni hantu durian bkn hantu raya......

3 comments:

silversarina said...

Akak pun dapat 10 jemputan kawin dan semalam sambung distribute hadiah kawin sebab dapat [ergi 2 je, yang lain tak dapat hadir sebab merayau JJCM .

Baik Kemaman tengok dah banyk durian dijual tapi akak kena pantang makan durian sebab masih dalam rawatan kencing manis...huhu.

KAMATO said...

Itula tradisi kita, cuti sekolah mesti ada kenduri kahwin

dEeWaN said...

silversarina
Bgs lah kak, bila dh ada penyakit ni kena pantang lah. Tiap penyakit pasti ada ubtnya kan & tiap penyakit tu umpama membasuh dosa-dosa kita . Kata ust masa ceramah kt ofis sya.

kamato

Tau tak pe. Masa tu lah berebut nk kawinkan ank com masa nyer amat sesuai.